Softies
Apa yang korang fikirkan tentang pondan/mak nyah/lelaki lembut/softies? Boleh pilih lebih daripada satu.... [122 votes total]

Mereka juga manusia biasa. (21)
 17%
Biarkan mereka dengan diri mereka (3)
 2%
Kita kena tolong mereka ubah perangai mereka. (17)
 14%
Jangan salahkan mereka, mereka tak ingin diciptakan sebegitu. (17)
 14%
Pulaukan mereka. (0)
Mereka boleh diubah. (17)
 14%
Jangan berkawan dengan mereka! Eeeeeuuuwwww!!!! (0)
Tak semua mereka tu tak baik, cuma yang memburukkan nama mereka adalah yang melacurkan diri. (17)
 14%
Penampilan, pergerakan, pertuturan, dan pakaian mereka sangat menjelikkan (8)
 7%
Bimbingla mereka supaya tidak terjerat dengan dunia homoseksual. (22)
 18%


EMAIL THIS POLL
Click Here for FREE Web Polls, Guestbooks, and Forums.


Total Comments 12 | Start A New Comment
Post Info Comment
Posted By: nurul

Posted On: Nov 29, 2008
Views: 1896
bingung

salam..

saya x tau mcm mne nk cuba mengubah seseorg
mslh saya ini..
teman lelaki saya baru2 ni mengaku die ade sayang seorang lelaki tetapi lelaku tersebut tidak lelaki lagi jika dilihat dari fizikal..
pada pandangan anda bagaimanakah cara saya untuk membawa teman lelaki saya ini ke jalan yang sepatutnya?

saya tetap menerima die walaupon saya tau saya terluka tetapi saya mengharapkan die untuk berubah dan ttp berada disisinya..


Posted By: Help Me

Posted On: May 17, 2008
Views: 2044
Help ME

Askum, awak kata kalu ada pa2 nak bincang ttg softies, bleh komen kat sini,. Well, I'm one of them.Saya mintak2 sgt awak tlg saya. Saya menjadi sebegini, iaitu lelaki lembut(lebih baik drpd kata pondan)ketika kecik gieh... Skrg saya sudah berumur 16 thn. Saya menjumpai web nie semasa mahu mencari jwpn kpd prsoalan sy. Semasa saya memasuki umur 10thn, di sklh orng mengata saya pondan... pd wak2 berikut sya menafikannya krn hanya 2,3 student sj yg kata. semasa umur 12, jumlahnya meningkat n saya rasa mereka kata sedemikian krn sya lebih kpd berkwn dgn perompuan. Semasa menjejaki ke alm remaja n skolah menengah suma org kata, cikgu pun kata. saya still menafikan dan anggap kata2 tersebut berpunca drpd say berkwn dgn byk prompuan. Nak dkatakan, suma perompuan yg ada d skolah say kenal. Semasa menjejak umur 15 thn br sya mengaku apabila kakak saya merakam pergerakan saya. Oleh itu, skrg saya mahu mencari jwpn pd persoalan saya.

1.saya lelaki lembut,walaupun pergerakan agak lembut n girl-like ttp saya xgay, adakah itu berdosa?

2. Saya sudah cuba untuk berubah, ttp xberkesan, adakah menjadi lelaki lembut ini berkekalan hingga ke akhir hayat.

3. Selama saya bernyawa, ibu bapa sya jrg bertanya ttg kelakuan saya, mereka cuma pernah kata pergerakan lembut hanya 4-6 kali. Adakah sya memalukan ibu bapa sya?

4. Pd solan 1, mengatakan saya xgay, ttp kini saya gay, ttp saya juga menyukai perompuan dan mempunyai seorangt gf. Apakah sya ini?


Posted By: diri

Posted On: Nov 12, 2006
Views: 2355
masalah

sebenarnya niat saya bukannya untuk menulis komen,tapi untuk mengadu masalah.saya leleki dan saya cenderung ke arah menyukai lelaki.saya amat kecewa dengan diri saya.saya tak boleh menerima diri saya.kalau boleh saya nak hidup seperti lelaki normal yang lain.saya ingin mempunyai nafsu seperti lelaki lain menyukai wanita.tapi adakah saya mempunyai peluang itu.selama ini saya hanya menyembunyikan perasaan saya,tapi ternyata ianya tak membantu ke arah yang lebih baik.

saya beragama islam dan saya tahu allah amat melarang percintaan sejenis.saya juga banyak melakukan ibadah(bukan untuk berbangga)tapi saya masih juga sama.mungkin allah belum memakbulkan doa saya.saya masih tetap menunggu.

saya harap dengan adadnya site seperti ini dapatlah membantu golongan seperti saya.saya berharap sangat ada manusia yang sanggup membantu saya.saya dah tak sanggup mempunyai perasaan ini.saya rasa saya telah melakukan banyak dosa kepada allah.please help me!!!!


 
More Comments